Külső értékelés

A szervezetek akik még a 2019. 12. 31-én hatályos Felnőttképzési törvény szerint az átmeneti hatály alapján végzik a tevékenységüket (azaz képzési körök alapján A-B-C körben indítanak, vagy folytatnak még képzési tevékenységet, kétévente kötelező külső értékelésen kell részt venniük. Az EDUCERT Kft. azon 9 szervezet között van, akik rendelkeznek a külső értékelési jogosultsággal.

Részletes tájékoztató a kulsoertekeles.hu weboldalunkon elérhető.

PROAKTIVITÁS
0%
SZAKMAISÁG
0%
TAPASZTALAT
0%
SZERVEZETI ÁTVILÁGÍTÁS
0%

KÜLSŐ ÉRTÉKELÉSI AJÁNLAT KÉRÉSE

5 FŐ SZEMPONT A KÜLSŐ ÉRTÉKELÉSNÉL 

  • Gyakorlat és tapasztalat: A legfontosabb paraméter a választásnál. Hogyan is várhatnánk el, hogy a külső értékelő jól végezze a szervezet átvilágítását, ha maga nem gyakorlott a külső értékelési tevékenység lebonyolításában, vagy nem ismeri tökéletesen (kiemelve a gyakorlati oldalt) a felnőttképzési sajátosságokat. Az EDUCERT Kft. tapasztalati oldalról érkezik, a külső értékelésen kívül is a fő tevékenységünk a felnőttképzők működésének segítésére irányul, legyen az programfejlesztés, engedélyezési eljárások lebonyolítása, képzési adminisztráció, vagy szervezeti, minőségirányítási fejlesztések. Több mint 300 külső értékelést végeztünk az elmúlt 5 évben.
  • Minőségbiztosítás: A keretrendszernek megfelelő működés elképzelhetetlen gyakorlatban is működtetett minőségbiztosítási rendszer nélkül. Saját fejlesztésünk, az EDC:PRO felnőttképzési minőségbiztosítási rendszer (valószínűleg) a leggyakrabban használt rendszer a képző intézmények körében, több mint 250 felhasználóval.
  • Ár: A megbízási díj még nem minden, 10-30e forintos árkülönbség a két évre levetítve havi ~ 1000 forintos többletkiadást (vagy spórolást) jelenthet, nem érdemes az árat első szempontként kiemelni, nem is beszélve arról, hogy a piaci átlagárhoz képest sokkal alacsonyabb ajánlatok jellemzően valamilyen szolgáltatásbeli hiányt is jeleznek, itt sincs ez másként mint az élet más területein.
  • Segítséget jelent-e a külső értékelő jelenléte?  Az értékelés csak akkor lehet eredményes, ha segítséget nyújt a képzőnek, hogyan kell a törvényi előírásoknak megfelelően működnie. Hibákat feltárni és tényeket megállapítani sem könnyű, de megoldási irányok, vagy javaslatok nélkül az értékelés csak félkarú óriás. Mi tudjuk a jellemző megoldásokat is, és beleértjük az értékelésbe azt is, hogy a vizsgálat során segítsük a képzőt a jobb működésben.
  • Tekintettel megváltozott életünkre a pandémiás helyzetre való tekintettel bevezettük a – választható – kontaktmentes külső értékelést, de a minőségből nem engedünk. Erősebb dokumentumelemzési résszel és rugalmas, kontaktmentes konzultációval segítünk az online térbe beilleszkedő képzőknek, hogy kötelezettségüket teljesítani tudják.

A KONTAKTMENTES KÜLSŐ ÉRTÉKELÉSRŐL BŐVEBBEN: 

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedések – az oktatási-nevelési, egészségügyi és kulturális intézményeken kívül – jelenleg nem korlátozzák a napi munkavégzést, nem mentesítenek a jogszabályi előírások szerinti kötelezettségeink elvégzése alól, így a külső értékelések kétévenkénti megvalósítása alól sem.

Ennek megfelelőlen külső értékelés szolgáltatásunk továbbra is elérhető, azonban a kialakult helyzetre való tekintettel, mindannyiunk egészsége és biztonsága érdekében elérhetővé tettük azt kontaktmentes, online formában is.

A külső értékelés jelentős része dokumentumelemzés, melyet a távolból is el tudunk végezni, amennyiben együttműködtök velünk és megkülditek részünkre az alábbiakban részletezett információkat és dokumentumokat. A megküldött anyagok vizsgálatáról jegyzőkönyvet állítunk ki, melyet megküldünk részetekre, majd telefonos/online konzultáció keretében részletesen ismertetünk, át is beszélünk. A dokumentumelemzés és egyeztetés eredményeként tudjuk kiállítani a külső értékelés megvalósításáról szóló igazolást.

A külső értékeléshez szükséges adatok (amennyiben hozzájárultok):

  • FIR belépéshez felhasználónév és jelszó
  • OSAP belépéshez felhasználónév és jelszó

A külső értékeléshez szükséges, megküldendő dokumentumok 3 csoportra bonthatóak, melyről részletes listát küldünk:

  • intézményre vonatkozó dokumentumok,
  • lebonyolított képzéshez kapcsolódó dokumentumok – 1 db, mintavétel alapján kiválasztott képzésre vonatkozóan,
  • minőségirányításhoz kapcsolódó dokumentumok.

A fenti dokumentumokból minden esetben az egységes képzési dokumentációban megtalálható, kitöltött, aláírt példányokat szíveskedjetek szkennelve megküldeni, ne az előkészített word/excel sablonokat.

Ha valamelyik dokumentum nem áll rendelkezésetekre, mert nem használjátok/nem készült el/nem került kitöltésre, azt jelezzétek; illetve a fentieken túl természetesen további, az egységes dokumentáció részét képező dokumentumokat is küldhettek (pl. jelentkezési lap, modulzáró igazolás), hogy az értékelés teljesebb körű legyen.

A konzultáció megtartására a ZOOM alkalmazást javasoljuk, de nyitottak vagyunk más alkalmazások használatára is (teams, meets, stb.), ezt egyedileg egyeztetjük. Kérünk benneteket, hogy az online konzultáció idejére szkennelési lehetőséget biztosítsatok, hogy az esetlegesen felmerülő plusz dokumentumokat is megvizsgálhassuk az értékelés ideje alatt.

Az értékelés megtörténtéről ideiglenes (elektronikus – Qr kóddal ellátott) értékelői véleményt küldünk, ami addig érvényes, amíg postán megkapjátok az eredeti aláírtat. A rendkívüli helyzetre való tekintettel postai szolgáltatásunk kéthetente egy alkalomra korlátozódik, kérjük vegyétek ezt figyelembe.