Aktuális

ÚJ FIR rendszer – workshop

Kedves Képző!

A Pest Megyei Kormányhivatal új informatikai rendszert helyez üzembe a felnőttképzési engedélyezéssel és adatszolgáltatással kapcsolatban, melyben összevonja az eddigi felületeket.
– FIR – Felnőttképzési Információs Rendszer (https://finy2-2015.munka.hu/)
– Felnőttképzési Engedélyezés (https://felnottkepzesiengedely.munka.hu/)
– PREFER rendszer (https://prefer.munka.hu/)

Az új rendszer a https://engedely.mer.gov.hu/ felületen 2019. szeptember 23-án aktiválódik, ezt követően 10 napon belül (október 3-ig) kell teljesíteni az üzemszünet alatt elmaradt adatszolgáltatást.

BG8

Segítséget szeretnénk nyújtani nektek az átálláshoz, ezért az új rendszert bemutató

 workshopot

 szervezünk, melyre szeretettel várunk!


Helyszín: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.

Időpontok:

2019. szeptember 26. 10:00 – 12:30 délelőtti időpont BETELT!

2019. szeptember 26. 14:00 – 16:30 délutáni időpont BETELT! 

2019 október 1. 10:00 – 12:30 délelőtti időpont BETELT!

2019. október 3. 10:00 – 12:30 délelőtti időpont – korlátozott helyek még elérhetőek. 

Manta Offices földszinti oktatóterem (2-es tárgyaló)

Előadó: Pádár Tivadar

Részvételi díj és kedvezmények:*
1. kategória: Sztenderd 9.900 Ft.*
2. kategória: FVSZ, EFOSZ, NYESZE, FOÉSZ tagsággal rendelkező szervezetek: 8.900 Ft.*
3. kategória: EDC:PRO rendszerhasználók, több jelentkező egy cégtől: 7.900 Ft.*
*Rendezvényünket partnercégünkkel közösen szervezzük, áraink bruttó árak.

Jelentkezni és érdeklődni torok.zsuzsa@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati elérhetőségeinken lehet.

Megjegyzés: A workshop helyeinek feltöltésekor előnyt élveznek az EDC:PRO minőségmenedzsment rendszer felhasználói. 

educert logo minoseget szolgaltatunk

Megszűnik a FIR, nem lehet engedélyre kérelmet beadni szeptember 11-től 23-ig!

Megszűnik a FIR (de lesz helyette másik ;), nem lehet engedélyre kérelmet beadni szeptember 11-től 23-ig!

A kormányhivatal új nyilvántartási rendszert vezet be melyben összevonja az eddigi felületeket. Az átállás körülbelül másfél hetet vesz igénybe, de ami a legfontosabb addig engedély iránti kérelmet sem lehet benyújtani. Mindenki figyeljen oda, hogy ha sürgősen szeretné képzési programját engedélyeztetni, azt szeptember 11-ig meg kell tennie, utána már csak szeptember 23. után lesz erre lehetőség. Az új rendszer használatáról szeptember 26-án workshopot tartunk, melynek részleteivel hamarosan jelentkezünk.

VaderLeiaFlowersA Kormányhivatal levele a képzőknek:

Tisztelt Intézmény vezető Asszony/Úr!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal 2019. szeptember 13-tól (péntek), 2019. szeptember 22-ig (vasárnap) informatikai fejlesztési-karbantartási munkálatokat végez a felnőttképzés informatikai rendszereiben, ennek következtében ezen időszak alatt az alábbi online felületek nem lesznek elérhetőek:
– FIR – Felnőttképzési Információs Rendszer (https://finy2-2015.munka.hu/)
– Felnőttképzési Engedélyezés (https://felnottkepzesiengedely.munka.hu/)
– PREFER rendszer (https://prefer.munka.hu/)
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a fejlesztési munkálatok elvégzését követően az online felületek egyetlen domain címen, a https://engedely.mer.gov.hu/ oldalon kerülnek összevonásra, a PREFER rendszer megszűnik.
Az oldal 2019. szeptember 23-án hétfőn aktiválódik, amelybe – az engedélyezés során megadott – e-mail címére küldött új jelszóval tud bejelentkezni 2019. szeptember 23-tól.
A rendszer aktiválódásával egyidejűleg megküldjük Önöknek a korábbi felületek tematikájára épült új felület felhasználói kézikönyvét. Felhívjuk a figyelmüket, hogy a munkálatok alatt felnőttképzési engedély iránti kérelmet nem tud előterjeszteni.
Figyelembe véve az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv.( 60 nap), valamint a felnőttképzési ágazati jogszabályok (8, 15 nap) ügyintézési határidejére kérem, hogy az engedély iránti kérelmét legkésőbb 2019. szeptember 11-ig terjessze elő. Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a fejlesztési-karbantartási munkálatok miatti szükségszerű rendszerleállás következtében a felnőttképzési intézményeket semmilyen hátrány nem érheti.
Adatszolgáltatási kötelezettségüket (pl.: Fktv. 15. §), az új rendszer aktiválást követő 10 napon belül, azaz 2019. október 3-ig szükséges teljesíteni, az ezt követő adatszolgáltatás elmaradása jogkövetkezményt von maga után.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Üdvözlettel: Pest Megyei Kormányhivatal Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály

educert logo minoseget szolgaltatunk

IDEÁLIS VILÁG – MILYEN TERÜLETEKEN KELLENE SZABÁLYOZNI A FELNŐTTKÉPZÉST?

A felnőttképzés önálló jogi szabályozására 2001-től tekinthetünk. Jelen cikkünkben csupán a szakmai jellegű felnőttképzéssel kívánunk foglalkozni, hiszen a nem szakmai képzések lényegében már most is végezhetőek a felnőttképzési törvény hatályán kívül, az általános fogyasztásvédelemről szóló jogszabályok alapján.

Tehát: nyilvántartás, akkreditáció, engedélyezés, ezek voltak ez idáig a kulcsszavak. És ugye az ÁFA, illetve az ÁFA- mentesség. Ez utóbbi miatt a szakmai tartalom kicsit talán háttérbe szorult, a formai követelményeknek történő megfelelés vette át a főszerepet. Ezt a tendenciát csak erősítette, hogy a hatósági ellenőrzés eleinte kizárólag csak a dokumentumelemzésre szorítkozott, később belépett az óralátogatás is, de jogi következmények nélkül. Szerencsére, ugyanis pedagógiai módszerek eredményességét nem lehet jogszabály alapján megítélni. További érdekesség, hogy a minőségbiztosítási rendszer kötelező elemeit jogszabály határozza meg, tudomásunk szerint a világon egyedülálló módon. Sajnos sok esetben ez is csak a formai követelményeknek történő megfelelési kényszert erősítette.

No, de akkor milyen módon kellene szabályozni a felnőttképzési tevékenységet? Teljesen szabályozatlanul hagyni ugyanis nagy kockázat lenne egy ilyen, évente több százezres létszámot érintő, és a gazdaság szempontjából is fontos területet. A felnőttképzési tevékenység parttalanná válhatna, túl nagy teret engedne a felelőtlen konjuktúra-lovagoknak is.

A szakképzés és felnőttképzés újraszabályozásának eddig tudott elemei között (lásd előző cikkeink) szerepel a független vizsgaközpontok működtetése, mint a szakmai relevanciával bíró képzések kimeneti szabályozási pontjai. Ez tulajdonképpen a (képzőtől) független vizsgabizottságok működtetésének továbbfejlesztése, amikor a vizsgáztatás már nem csupán a vizsgáztatók személyében, hanem helyszínét tekintve is különválik a képző intézménytől. Ezen nem lehet fogást találni, ebben benne van az „X faktor”, ennek jónak kell lennie, hacsak meg nem „hekkelik” valahogyan. De nem lenne jó üzenet, ha egy teljesen szabályozatlan képzési piacról a vizsgaközpontba bekerülő vizsgázók jelentős hányadának sikertelen lenne a vizsgája. Ez senkinek sem lenne jó, a piac egyszer majd talán képes lenne az önszabályozásra, de addig drága árat kellene ezért fizetni, a résztvevőnek anyagi, a szakpolitikának erkölcsi, az országnak pedig gazdasági értelemben.

Megítélésünk szerint a szabályozásnak a minőséget kell szolgálnia, ami – a legszükségesebb formai követelmények megőrzése mellett – a tartalmi követelményeknek történő megfelelés előtérbe helyezésével érhető el.

Nézzük meg, mik lehetnek a „legszükségesebb” formai követelmények:darth1

  • nyilvántartás a képzésben résztvevőkről
  • nyilvántartás a képzésben oktatókról
  • szerződés a résztvevő és a képző intézmény között
  • tervdokumentáció a képzés folyamatáról és tartalmáról (képzési program, de inkább tematika/tanmenet részletezettebb óraszámokkal és tartalommal, módszerekkel)
  • dokumentáció a képzés előrehaladásáról (haladási napló)
  • dokumentáció a diagnosztikai és formatív pedagógiai mérésekről, azok eredményeiről
  • intézményi minőségbiztosítási rendszer (az intézményi főfolyamatok meghatározása és szabályozása, kiszolgáló folyamatok azonosítása, éves önértékelés)

Az engedéllyel rendelkező felnőttképző intézmények tulajdonképpen ezekkel mind rendelkeznek, azokat leginkább csak egyszerűsíteni, és az eddigieknél jobban az intézményre adaptálni kellene.

Egyetlen dokumentum, ami sok esetben részletesebb kellene, hogy legyen, ez pedig a tanmenet jellegű „képzési program”, azaz a tananyag didaktikai és időrendi csoportosítása. A jelenleg alkalmazott képzési programok tananyagra irányuló kidolgozottságuk miatt ugyanis sok esetben nem alkalmasak a szakmai (tartalmi) értékelésre. Formálisak, OKJ-s képzéseknél az szvk-k és a modulrendelet, illetve a kerettantervek egyszerű másolatai, ami teljesen szükségtelen. És itt érkeztünk el az értékeléshez. Jelenleg is létezik a külső értékelés rendszere, ami hasznos, de a formális követelmények ezt is elvitték az értékelés irányából az „előzetes belső ellenőrzés” irányába, így próbálva meg kifogni a szelet a hatósági ellenőrzés vitorlájából J

Kicsit tekintsük át a külső értékelés eredeti jelentését, csupán érdekességképpen jelezzük, hogy a kereső az első 12 helyen a felnőttképzésben szükséges külső értékelést hozza. Vagyis népszerű.

Külső értékelés (az oktatásban): „a külső értékelés célja lehet a rendszer, az intézmény állapotának feltárása; minősítése; de tulajdonképpen a belső fejlesztés támogatása is. A külső értékelés kiterjedhet a szervezet egész tevékenységére, egyes részterületekre (pl. gazdálkodás, törvényesség, szakmai munka), de a szervezet egyes tagjai munkájának értékelése az intézmény belső feladata.” (Cseh Györgyi (2011) Szegedi Tudományegyetem Közoktatási Vezetőképző Intézet)

Fenti definíció köznevelési intézményre irányul, ebből a profitorientált felnőttképző intézmények esetében a félkövér betűkkel kiemelt részek lehetnek relevánsak. Nézzük össze ezeket: a rendszer minősítése, a belső fejlesztés támogatása, törvényesség, szakmai munka!

És most érkeztünk el oda, hogy miért is kellene a „tananyag didaktikai és időrendi csoportosítása”, valamint a haladási napló, és a dokumentáció a diagnosztikai és formatív pedagógiai mérésekről. Mert az értékelésnél – szemben egy ellenőrzéssel – nem csupán ezek megléte a lényeges, hanem ezek tartalma. Ha ugyanis a napló szerint, a tanmenet alapján megvalósított képzés folyamatközi (formatív) méréseinek eredményei összecsengenek a vizsgaközpontban mért szummatív mérések eredményeivel, tulajdonképpen minden rendben (feltételezve, hogy ezek az eredmények jók). Így a belső fejlesztéseknek nem a helyesbítő intézkedések kidolgozására kell irányulnia, hanem a szó valódi jelentése alapján tűzhetőek ki fejlesztési célok. Ha viszont eltérés van valahol az előbbiekben felvázolt értékelési folyamatban, akkor következhet a hibakeresés, a szabályozott folyamatok átvizsgálása, a szisztematikus problémamegoldás, amiben egy felkészült külső értékelő cégnek ugyancsak segítséget kell tudnia nyújtani.

Összességében tehát azt mondhatjuk, egy rugalmasabb, élhetőbb formális szabályozás, egy szakmai-tartalmi követelményekre is kiterjedő külső értékelés garanciális eleme lehet a felnőttképzés minőségi javulásának.

educert logo minoseget szolgaltatunk

MI LESZ VELED, FELNŐTTKÉPZŐ?

Az elmúlt hetekben sorra jelennek meg a cikkek arról, hogy jelentős átalakítás előtt áll a hazai szakképzés és felnőttképzés rendszere. Az egyelőre még törvényi és rendeleti háttér nélküli kormányzati akarat kezd körvonalazódni, a szakmai alapkompetenciák fejlesztését ezentúl állami – vagy egyházi – fenntartású szakképző intézmények végeznék, míg az ezekre épülő, vagy speciális szaktudást igénylő területek képzése megmaradna a piaci szereplőknek.

New-Storm-Trooper-banner
Ami talán a legfontosabb, hogy az iskolai rendszerű szakképzésben és a felnőttképzésben történő szakmai képzések céljaikban, szerkezetükben és tartalmukban a jövőben alapvetően eltérhetnek, és elkülönülhetnek egymástól. Az iskolai rendszerű szakképzésben – és csak abban, de beleértve az esti és levelező tagozaton folyó képzést is – pusztán csak az alapszakmákat lehet majd elsajátítani, amelyek száma várhatóan 170-180 körül alakul.

Az alapszakmák egy széles körű szakmai alapot biztosítanak az adott szakterületen, de egy-egy speciálisabb szakterületen történő munkavállaláshoz várhatóan további szakmai képzésre lehet – és nyilván lesz is – szükség, melyet pedig csak a felnőttképzés szervezeti keretében lehet majd elvégezni. Ezek képzési ideje rugalmasan igazodhat a szükségletekhez, ami alatt itt az ismeretek elsajátításához szükséges időtartamot kell érteni. Várhatóan ennek fő indikátora a független vizsgaközpontokban történő tudásmérésen elért eredmény lehet, ahol a munkakörhöz szükséges teljesítményképes tudás mérése objektív, pedagógiai mérésmetodikailag kidolgozott és validált módon zajlik. Az így megszerzett szakmai végzettségek is lehetnek majd államilag elismertek, de lehet olyan is, amelyet esetleg csak egy-egy ágazat, vagy csak egy-egy vállalat ismer el. Ez utóbbiak természetszerűleg a rövidebb képzési idejű, szűkebb szakmai területre koncentráló, esetleg egyetlen technológiához kapcsolódó – betanító jellegű – képzések, melyek ismeretanyaga egy technológiai fejlesztés esetén gyorsan elévülhet.

Ami a felnőttképző intézmények szempontjából fontos, hogy e képzések fajtáinak száma nem lesz behatárolva, a gazdaság valós igényei alapján folyamatosan bővülhet és várhatóan a szabályozási környezet is rugalmasabb lesz. A felnőttképzéssel foglalkozó vállalkozások számára így is jelentős terület marad a képzési palettán, így az innovatív, a gazdaság igényeire figyelő, minőségi képzést nyújtó vállalkozások részére folyamatosan biztosítottnak tűnik a felnőttképzési piac a jövőben is. A piaci verseny szerepét erősítheti a független vizsgaközpontok megjelenése, ami a képzések minősége szempontjából kedvező lehet, hiszen a jó vizsgaeredményességet produkáló intézmények hírneve erősödhet.

A változások végrehajtásához természetesen időre van szükség, – ugyan már most több képző hirdetési anyagaiban is azt láthatjuk, hogy 2020. január 1-től már nem lehet indítani OKJ-s képzéseket – a legvalószínűbb ütemezés szerint 2020 szeptemberében várható az iskolai rendszerű képzésben az új alapszakképesítésekre a beiskolázás, és talán a felnőttképzésben is ebben az időpontban történhet a váltás. Ezen felül még legalább két év kifutás valószínűsíthető, vagyis várhatóan a jövő év augusztusában elinduló OKJ-s képzések szakmai vizsgáit 2022. év augusztus végéig kell befejezni a jelenlegi jogszabályok alapján. A pályázati források alapján megvalósított képzések halmazára várhatóan ugyanúgy kitér majd a jogalkotó, mint annak idején az akkreditáció – engedély jogszabályváltáskor.

Az is elképzelhető, hogy nem lesz önálló felnőttképzési törvény, a felnőttképzésben történő szakmai képzések szabályozására irányuló követelményeket a szakképzési törvény fogja tartalmazni, a nem szakmai képzésekre pedig az általános szolgáltatásnyújtásra vonatkozó előírások lesznek érvényesek, miként az most is így van a törvény hatályán kívül történő képzések esetében.

Nem elhanyagolható, de még teljesen nyitott kérdés a képzések támogatása. Ezzel kapcsolatban csak annyit lehet biztosan tudni, hogy továbbra is lesznek támogatások a felnőttképzés területén.

A felnőttképzéssel foglalkozó vállalkozásoknak tehát egy megújuló jogszabályi környezetre, várhatóan fokozódó piaci versenyre és a képzések minőségének előtérbe kerülésére kell felkészülniük. Ez a képzőktől is egyfajta módszertani és tartalmi megújulást vár el, kihasználva a várhatóan rugalmasabb jogi környezet által biztosított hatékonyságnövelő lehetőségeket.

educert logo minoseget szolgaltatunk

ELLENŐRZÉSRE KÉSZÜLÜNK WORKSHOP

ELLENŐRZÉSRE KÉSZÜLÜNK WORKSHOP

Újra elindult az engedélyezett képzők ellenőrzése. Workshopunkon végigvesszük a kritikus pontokat mind a szervezeti oldalról, mind a dokumentációs rendszer működtetése kapcsán, mindezt a jelentési kötelezettségek tükrében. A workshopon a jogszabályi elvárásokon túl elsősorban gyakorlati ismereteket nyújtunk a résztvevőknek, átismételve egy új szempontrendszer alapján az eddig megszerzett ismereteket.

Workshopunk témakörei:

 

  • Az ellenőrzés általános folyamata
  • Dokumentálási elvárások intézményi működési oldalról
  • Képzési dokumentáció
  • A felnőttképzési szerződés, mint kiemelt dokumentum
  • Képzési program – képzési dokumentáció – online jelentések közötti kapcsolat
  • Jelentési kötelezettségek
  • Eddigi ellenőrzési tapasztalataink összegzése, kritikus pontok

Időpont:

  1. április 25. 12:30 – 16.00

Helyszín: 1061 Budapest, Anker köz 1-3 1. emelet. 

Jelentkezni az alábbi online űrlapunk kitöltésével tudsz,  érdeklődni a torok.zsuzsa@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati előrhetőségeinken lehet.

Ellenőrzésre készülünk workshop jelentkezési űrlap

  • Egy résztvevő esetén kérlek hagyd üresen. Amennyiben kettőnél több résztvevőt küldenétek, kérjük vegyétek fel velünk a kapcsolatot az ügyfélszolgálati elérhetőségeink egyikén.
  • Az árak személyenként értendők, amennyiben egy szervezettől több résztvevő jelentkezik, automatikusan a legalacsonyabb ár az érvényes, kérjük ebben az esetben válaszd a 3. kategóriát. (Rendezvényszervező partnercégünk szolgáltatása alanyi adómentes, ezért a számla nem tartalmaz általános forgalmi adót)
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

educert logo minoseget szolgaltatunk

KÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓS WORKSHOP

KÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓS WORKSHOP

Intenzív workshopunkkal szeretnénk nektek bemutatni, hogyan kell egy képzés komplett adminisztrációját lebonyolítani. A kurzus kifejezetten a kezdő, még nem gyakorlott, oktatási adminisztrációval foglalkozó kollégák képzésére irányul.

Képzésünkön érintjük az aktuális dokumentálási problémákat, többek közt:

  • melyek azok a dokumentumok, amiket használnunk kell és milyen tartalommal bírnak,
  • használjunk-e jelentkezési lapot,
  • mire figyeljünk a felnőttképzési szerződés kitöltésénél,
  • milyen kapcsolatban van a felnőttképzési szerződés a képzési programmal,
  • mit tegyünk, ha kijelentkezik/lemorzsolódik valaki a képzésünkről,
  • hová és mit kell jelentenünk, melyek a legfontosabb határidők a jelentéseknél.
  • Előadók: Pádár Tivadar ügyvezető és Ragó Kinga fejlesztési tanácsadó

A workshop időpontja: 2019. szeptember 19, 13.00-16.30

Helyszíne: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39. (Manta Offices)

Jelentkezni, érdeklődni a office@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati elérhetőségeinken lehet.

educert logo minoseget szolgaltatunk

GDPR – TÁJÉKOZTATÁS

Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, hogy részletes tájékoztatót küldhessünk GDPR-hez kapcsolódó szolgáltatásunkról.

Legközelebbi ütemezett tájékoztatás: 2018. május 29.

Kapcsolatfelvétel

  • A pontos cégnevet írd be kérlek. Hivatalos rövidített név is elegendő.
  • Ahová a tájékoztatót küldjük.

educert logo minoseget szolgaltatunk

KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS – MIKOR KELL

Mikor kell elvégeznünk a külső értékelést?

A külső értékelés kétévenkénti kötelezettségének “számítási” módjára kaptunk információt 2018. március 8-án az NSZFH-tól, miszerint a külső értékelés dátumától számított két éven belül kell a következőt elvégezni, mindenki eszerint tervezze tevékenységét.

Pontos szöveg:
A külső értékelés elvégzésének első határideje a felnőttképzési tevékenység folytatására kiadott első jogerős engedély időpontjától számított két év. Ezt követően a soron következő külső értékelések elvégzésének határideje mindig az értékelések dátumához viszonyított két év.

Köszönjük az NSZFH-nak és a Minisztériumnak a pontos tájékoztatást.

AJÁNLATKÉRÉSÉRT KATTINTSON IDE!

educert logo minoseget szolgaltatunk

KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS – SZEMPONTOK

Hogyan válasszunk külső értékelésre partnert, avagy miért minket válasszon?

Eddigi partnervisszajelzéseink alapján több szempontot is érdemes figyelembe venni a külső értékelő kiválasztásánál.

  • Gyakorlat és tapasztalat: A legfontosabb paraméter a választásnál. Hogyan is várhatnánk el, hogy a külső értékelő jól végezze a szervezet átvilágítását, ha maga nem gyakorlott a külső értékelési tevékenység lebonyolításában, vagy nem ismeri tökéletesen (kiemelve a gyakorlati oldalt) a felnőttképzési sajátosságokat. Az EDUCERT Kft. tapasztalati oldalról érkezik, a külső értékelésen kívül is a fő tevékenységünk a felnőttképzők működésének segítésére irányul, legyen az programfejlesztés, engedélyezési eljárások lebonyolítása, képzési adminisztráció, vagy szervezeti, minőségirányítási fejlesztések.
  • Minőségbiztosítás: A keretrendszernek megfelelő működés elképzelhetetlen gyakorlatban is működtetett minőségbiztosítási rendszer nélkül. Saját fejlesztésünk, az EDC:PRO felnőttképzési minőségbiztosítási rendszer (valószínűleg) a leggyakrabban használt rendszer a képző intézmények körében, több mint 160 felhasználóval.
  • Ár: A megbízási díj még nem minden, 10-30e forintos árkülönbség a két évre levetítve havi ~ 1000 forintos többletkiadást (vagy spórolást) jelenthet, nem érdemes az árat első szempontként kiemelni, nem is beszélve arról, hogy a piaci átlagárhoz képest sokkal alacsonyabb ajánlatok jellemzően valamilyen szolgáltatásbeli hiányt is jeleznek, itt sincs ez másként mint az élet más területein.
  • Segítséget jelent-e a külső értékelő jelenléte?  Az értékelés csak akkor lehet eredményes, ha segítséget nyújt a képzőnek, hogyan kell a törvényi előírásoknak megfelelően működnie. Hibákat feltárni és tényeket megállapítani sem könnyű, de megoldási irányok, vagy javaslatok nélkül az értékelés csak félkarú óriás. Mi tudjuk   a jellemző megoldásokat is, és beleértjük az értékelésbe azt is, hogy a helyszíni vizsgálat során segítsük a képzőt a jobb működésben.

Számokban a tevékenységünk: 

  • 2016-ban több mint 100 sikeres külső értékelést bonyolítottunk le.
  • 2017-ben 250 résztvevőt képeztünk célirányos, a felnőttképzés gyakorlati oldalát bemutató workshopjainkon.
  • Csak idén már több, mint 150 képzési programot dolgoztunk ki és minősítettünk partnereinknek.
  • EDC:PRO felnőttképzési minőségbiztosítási rendszerünket használók száma az A, B, C képzési körök valamelyikében engedélyezett képzők közel 20%-a.
  • Minden napra jut egy tanácsadási feladat, tökéletesen ismerjük a felnőttképzés működési, gyakorlati problémáit.

AJÁNLATKÉRÉSÉRT KATTINTSON IDE!

educert logo minoseget szolgaltatunk

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK 2018

Jogszabályi változások felnőttképzési területen 2018-ban

Kedves Képző!

Az alábbi kis “rendeleti tartalomjegyzékkel” szeretnénk nektek segíteni, mely közlönyben érdemes kutakodni a felnőttképzési tevékenységet érintő jogszabályi változások után.

Magyar Közlöny 2017. évi 214. (12. 18.) száma2017. évi CXCII. törvény az Egyes oktatási, szakképzési és felnőttképzési törvények és az azokkal összefüggő tárgyú törvények módosításáról

Fontosabb tartalmi elemek (teljesség igénye nélkül):

  • Belső képzés, beszállító definíciója,
  • modulzáró vizsga részletezése a képzési programban,
  • súlyos bírság esetén a nyolcszoros alapkitétel eltörlése, ismétlődő hiányosság definiálása, elállási jog definiálása
  • az egyéb képzések definíciójának kiegészítése (30 óra és alatta bármilyen képzési program)
  • szerzői jogi oltalom kezelése a B képzési körben
  • külső értékelés peremfeltételeinek változása

 Magyar Közlöny 2017. évi 231. (12. 29.) száma: 504/2017. Korm. rendelet Az egyes szakképzési tárgyú kormányrendeletek módosításáról

  • 150/2012-es rendelethez tartozó OKJ-s kiegészítések

 Magyar Közlöny 2017. évi 233. (12. 29.) száma: 51/2017.  NGM rendelet A nemzetgazdasági miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó egyes miniszteri rendeletek módosításáról 

  • 56/2013. (XII. 4.) NGM rendelet módosítása: az eljárási díjak és a bírságok befizetésének a módja
  • 58/2013. (XII. 13.) NGM rendelet módosítása: külső értékelés szabályai, FSZB>>>NSZFH váltás
  • 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet módosítása: szakmai programkövetelmény kiegészítése a szerzői oltalommal
  • 14/2014. (III. 31.) NGM rendelet módosítása: szakértői továbbképzés szabályai (elmélet távoktatásban…) eltiltás szabályai
  • 16/2014. (IV. 4.) NGM rendelet módosítása: nyelvi programkövetelmények nyilvántartásba vételének szabályai

A fenti kiemelések az EDUCERT Kft. szempontrendszere szerinti csoportosítások, jogérvénnyel nem bírnak. 

educert logo minoseget szolgaltatunk

KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS ELŐREGISZTRÁCIÓ

Kedves Képző!

Örömmel értesítünk, hogy a 2018 01. 01-től induló kötelező kétévenkénti külső értékelés elvégzésre előregisztrációt indítottunk. 

A külső értékelésről összeállítottunk egy tájékoztatót kérdés-felelek formában melyet ide kattintva érhetsz el, ahol az előregisztrációs űrlap is kitölthető: http://educert.hu/kulso-ertekeles/

Az előregisztráció intézményi oldalról semmilyen kötelezettséggel nem jár, nem jelent szerződéses jogviszonyt, pusztán az érdeklődés regisztrálására szolgál. Az EDUCERT Kft. fenntartja magának a jogot, hogy gyakorlatán az aktuális jogszabályi környezetnek megfelelően változtasson.

educert logo minoseget szolgaltatunk

KÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓS MESTERKURZUS

KÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓS MESTERKURZUS

Kétnapos intenzív képzésünkkel szeretnénk nektek bemutatni, hogyan kell egy – engedélyezett – képzés teljes adminisztrációját lebonyolítani. Megnézzük milyen jogszabályi kötelezettségeink vannak, megismerjük az elektronikus jelentési kötelezettségek felületeit és használatát, valamint végigmegyünk egy komplett (OKJ-s) képzési dokumentáció elkészítésén.

Képzésünkön érintjük az aktuális dokumentálási problémákat, többek közt:

  • melyek azok a dokumentumok amit használnunk kell és milyen tartalommal bírnak,
  • mik a közvetett, képzéshez kapcsolódó teendőink,
  • hogyan kell dokumentálni az előzetes tudásszint felmérést,
  • használjunk-e jelentkezési lapot,
  • mire figyeljünk a felnőttképzési szerződés kitöltésénél,
  • milyen kapcsolatban van a felnőttképzési szerződés a képzési programmal,
  • mit tegyünk ha kijelentkezik/lemorzsolódik valaki a képzésünkről,
  • hová és mit kell jelentenünk, melyek a legfontosabb határidők a jelentéseknél.

A mesterkurzus várható időpontja: 2018. február-március 

Jelentkezni az alábbi online űrlapunkkal tudsz, érdeklődni a kocsis.dora@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati elérhetőségeinken lehet.

Képzési adminisztrációs mesterkurzus jelentkezési úrlap

  • Egy résztvevő esetén kérlek hagyd üresen. Amennyiben kettőnél több résztvevőt küldenétek, kérjük vegyétek fel velünk a kapcsolatot az ügyfélszolgálati elérhetőségeink egyikén.
  • Az árak személyenként értendők, amennyiben egy szervezettől több résztvevő jelentkezik, automatikusan a legalacsonyabb ár az érvényes, kérjük ebben az esetben válaszd a 3. kategóriát.
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

educert logo minoseget szolgaltatunk

GDPR – ELŐRENDELÉS

Kérjük töltsd ki az alábbi előrendelési űrlapot.

Legközelebbi ütemezett tájékoztatás: 2018. május 29.

GDPR előrendelés

    Az adatkezelés típusa önkéntes hozzájárulás. A checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, illetve a lent található általános adatvédelmi tájékoztatót elolvastam
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

adatkezelési tájékoztató

educert logo minoseget szolgaltatunk

MINŐSÉGMENEDZSMENT WORKSHOP

MINŐSÉGMENEDZSMENT WORKSHOP

Workshopunk az engedélyezett működéshez szükséges minőségirányítási ismeretek gyakorlati teendőinek ellátásában nyújt segítséget. Végigvesszük a dokumentálási kötelezettség minőséget érintő részeit, eljárásokat készítünk, kitérünk a minőségcélok, indikátorok problémakörére és megtanuljuk, hogyan kell értékelni a tevékenységünket a jogszabályi elvárások szerint.

A képzés nyitott lesz olyan szervezetek számára is, melyek nem EDC:PRO rendszert használnak.

Workhopunkon – többek közt – a következő témákat érintjük:

  • Jogszabályi előírások megismerése
  • Minőségbiztosítási rendszer felépítése, tipikus hibák
  • Minőségpolitika, minőségcélok, indikátorok fogalomrendszerének tisztázása
  • Folyamatszabályozás, eljárások és azok tervezése, működése
  • A rendszer működéséhez szükséges (javasolt) dokumentumok
  • Éves értékelés (egy lehetséges) folyamata

A workshop várható időpontja: 2018. március

Részletekkel hamarosan jelentkezünk, addig is érdeklődni a kocsis.dora@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati előrhetőségeinken lehet.

educert logo minoseget szolgaltatunk

100% FELNŐTTKÉPZÉS – ÉVINDÍTÓ KONFERENCIA

megtelt_tabla_jelentkezeshez

100% FELNŐTTKÉPZÉS– ÉVINDÍTÓ KONFERENCIA

Kedves Képző!

Február 1-én 13.00-16.30-ig évindító konferenciát tartunk kifejezetten a jogszabályi változások megértése és a sikeres képzési működés elősegítése érdekében. Rendezvényünkön átismételjük mi az, amit elvárnak tőlünk és segítünk megtervezni a jövőbeli működést az aktuális jogszabályi változások tükrében.

A két blokkból álló délutáni rendezvény első részében az aktuális jogszabályi változásokról fogunk beszélni, külön kiemelve az OKJ-s modulzáró vizsgák leírásának képzési programokba való bővebb beillesztését, illetve a külső értékelés “megújult” kötelezettségének értelmezését.

A második blokkban bemutatjuk a leggyakoribb hibákat, amelyek a partneri tapasztalatok alapján az eddigi ellenőrzéseken felmerültek, valamint a képzési dokumentáció vezetésének nehézségeit és összefüggéseit vizsgáljuk – szigorúan gyakorlati oldalról.

Részletes program: 

12.30. – 13.00.    Regisztráció, érkezési kávészünet

13.00. – 14.30.    JOGSZABÁLYOK

                     Megnyitó

                     Felnőttképzési törvény és rendeletei – 2018

                     Külső értékelés

                     Modulzáró vizsga – képzési program

14.30. – 15.00.    Kávészünet

15.00. – 16.30.    MŰKÖDÉS

                     Ellenőrzési tapasztalatok – kritikus pontok

                     Képzési dokumentáció, képzési programok, FIR

                     Kérdezz-felelek

Előadók: Pádár Tivadar ügyvezető, Nádráné Tóth Borbála vezető tanácsadó

Időpont: 2018. 02. 01. 13.00-16.30

Helyszín: KINNARPS HOUSE, 1133 Budapest, Váci út 92. 

educert logo minoseget szolgaltatunk

MIR ÉVZÁRÁS ÉS FKTV. VÁLTOZÁS WORKSHOP

MINŐSÉGMENEDZSMENT – ÉVZÁRÁS WORKSHOP

Kedves Képző!

Egynapos intenzív workshopunk az engedélyezett működéshez szükséges minőségi dokumentáció vezetéséhez kapcsolódó gyakorlati ismeretek elsajátításában nyújt segítséget. Végigvesszük a dokumentálási kötelezettség minőséget érintő részeit, kitérünk a minőségcélok, indikátorok problémakörére és megtanuljuk, hogyan kell dokumentálni a tevékenységünket a minőségügyi és jogszabályi elvárások szerint.

Részletes tájékoztatóért klikkelj ide!

A workshop időpontja: 2017. 12. 07. 09.30-15.30

Budapest, Anker köz 1-3

Jelentkezni az alábbi online űrlapunkkal tudsz, érdeklődni a kocsis.dora@educert.hu e-mail címen és ügyfélszolgálati elérhetőségeinken lehet.

MIR évzárás és FKTV változás

  • Egy résztvevő esetén kérlek hagyd üresen. Amennyiben kettőnél több résztvevőt küldenétek, kérjük vegyétek fel velünk a kapcsolatot az ügyfélszolgálati elérhetőségeink egyikén.
  • Az árak személyenként értendők, amennyiben egy szervezettől több résztvevő jelentkezik, automatikusan a legalacsonyabb ár az érvényes, kérjük ebben az esetben válaszd a 3. kategóriát.
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

educert logo minoseget szolgaltatunk

SZERVEZETI ÉS KOMPETENCIAFEJLESZTŐ KÉPZÉSEINK

Pályázati lebonyolítóként és projektgazdaként teljes körű kivitelezést végzünk, összefogva és egy kézben tartva pályázatmenedzsment és a képzés lebonyolítói feladatokat.

Képzőként oktatóink és általunk kidolgozott felnőttképzési minőségmenedzsment rendszerünk a biztosíték a minőségi és jogszerű képzések lebonyolítására.

Ajánlott engedélyezett képzéseink:

  • Hatékony időgazdálkodás (3 képzési nap) (E-001033/2015/D015)
  • Mindfulness, avagy a tudatos stresszmenedzsment (4 képzési nap) (E-001033/2015/D017)
  • Prezentációs készségfejlesztés (3 képzési nap) (E-001033/2015/D019)
  • Problémamegoldás és döntéshozatal (3 képzési nap) (E-001033/2015/D021)
  • Folyamatmenedzsment (7 képzési nap) (E-001033/2015/D023)
  • Szervezetfejlesztés (6 képzési nap) (E-001033/2015/D025)
  • Változásmenedzsment (3 képzési nap) (E-001033/2015/D027)
  • Vezetői kompetenciák fejlesztése (4 képzési nap) (E-001033/2015/D029)
  • Kommunikációs kompetenciák fejlesztése, asszertív kommunikáció, tárgyalástechnika (4 képzési nap) (E-001033/2015/D031)
  • Hatékony feladatvégzés (10 képzési nap) (E-001033/2015/D032)
  • Folyamatmenedzsment és szervezetfejlesztés (13 képzési nap) (E-001033/2015/D033)

Részletekért és ajánlatkérésért érdeklődjön ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

Educert_minoseg

EDUCERT FELNŐTTKÉPZÉSI JOGTÁR 2017

Kedves Képző, Szakértő!

Örömmel értesítünk, hogy frissítettük közkedvelt jogtárunkat a 2017-es évi változásokkal, melyet továbbra is rendelkezésetekre bocsátunk. 

A jogtár  különlegessége, hogy tartalmazza a jogszabályok összes módosítását és annak hatályba lépésének időpontját is. A jelmagyarázatot minden jogszabály címénél és a fejlécben is megtaláljátok. A gyűjtemény a letöltés menüpontban, illetve a lenti linkre kattintva elérhető.

Jogszabalyok_2017_01_01

educert logo minoseget szolgaltatunk

Új irodába költöztünk

Minden kedves ügyfelünket értesítjük, hogy 2016. szeptember 26-tól szervezetünk a 11-ik kerületbe a Bikás park mellé költözött. Kérjük minden postai küldeményt a lenti címre címezzetek ezentúl.

Posta és irodacímünk a következő:

1119 Budapest

Vahot utca 6. 

140-es iroda 

EDC:PRO

EDC:PRO 3.0

Folyamatos fejlesztési tevékenységünk újabb állomásához érkezett. Tesztelés alatt az apróbb módosításokat és pár erősebb egyszerűsítést is tartalmazó rendszer. A fejlesztés fókuszát a jogszabályi változások lekövetése, a mi gondolataink és a felhasználói visszajelzések adták.

A bevezetést a tesztidőszak után mindenkinek évváltáskor javasoljuk.

A rendszert hamarosan rendelkezésre bocsátjuk online rendszerünk belépési kódjaival együtt, még kis türelmeteket kérjük.